Acceptatie en respect zijn uitgangspunten voor het contact met de cliënt, individu, en organisatie.

Middels een Intakegesprek wordt gekeken welke behoeften, vragen of problemen de cliënt heeft. Als dat in kaart is gebracht, dan wordt er overlegd welke aanpak het beste past en een op maat gemaakte oplossing geboden.

Met behulp van verschillende methodieken, zoals o.a. Neurolinguistisch Programmeren, Rationele Emotieve Training, Myer Briggs Type Indicator krijgt de cliënt inzicht in de eigen situatie. Betere resultaten zijn te behalen, door met nieuwe inzichten te besluiten welke weg verder in te slaan.

Indien wenselijk kan Sys-Transition de expertise van anderen inschakelen.

case:

Tijdens een traject om 5 managers te trainen in functioneringsgesprekken, bleek dat eerst een gezamenlijk perspectief op de interne klant - 40 man personeel - moest worden ontwikkeld. Het management kwam tot de volwassen conclusie dat een match ontbrak tussen een bepaalde manager en het team. Doordat de vinger op de zere plek werd gelegd ontstond ruimte om nieuwe ideeën uit te voeren, wat ook direct door het personeel gemerkt werd. Het personeel op de werkvloer bleek een belangrijke netwerkfunctie te kunnen vervullen, met direct voordeel voor nieuwe klanten. Daarnaast ging het ziekteverzuim omlaag van 8 naar 2,5%. Een zeer positief resultaat.

Powered by Flavour